Er zijn genoeg one-liners over reclame te vinden, maar om zo een blog te vullen is weinig creatief. Dat reclame werkt staat wel vast. Het “adverteren doet begeren” is een onweerstaanbaar argument voor het doen plaatsen van een advertentie.
De stelling doet vooral in gedrukte (krante)media opgeld
want hoe vaak lees je niet “hier had uw advertentie kunnen staan” of nog beter
“Advertenties worden gelezen ziet u wel?” Nog overtuigender is het volgende:
veel mensen voelen zich te goed om zich te laten verleiden door een reclame-uiting.
Het “ik ben niet gevoelig voor reclame, ik koop alleen bekende merken” spreekt echter
boekdelen.
Onderzoek heeft aangetoond dat 50% van alle reclame aanslaat en daarmee ook de
kassa’s. Helaas is niet bekend welke 50% werkt maar dat geeft niet: een
staatslot garandeert bijna alleen maar een kans op een prijs. Reclame werkt
dus!
Echter in tijden van troonredes waarin woorden vallen als:
offers door iedereen laten veel organisaties het reclamehoofd erbij hangen, om
zo te besparen op kosten. Waarop, op kosten? Uiteindelijk bespaar je dan op
klanten en daarmee op omzet.
Onbekend maakt onbemind. Toch?
He-le-maal mee eens! Dit geldt ook voor outdoor reclame zoals makelaarsborden (tipje!) Logo en brand-recognition van een makelaar zijn zo ontzettend belangrijk!
BeantwoordenVerwijderen